JE IMMUNSYSTEEM BOOSTEN IS NU BELANGRIJKER DAN OOIT. ONTDEK 5 TIPS.

Gaan we vanaf nu zo door het leven? Of kunnen we zelf onze verantwoordelijkheid nemen en ons extra beschermen van binnenuit? 

Hoe gaat het met je? Ik hoop dat je in een uitmuntende gezondheid verkeert. Want geef toe, het is toch een vreemde periode. De besmettingen nemen terug toe en het is dus super belangrijk om onszelf optimaal te beschermen.

We kunnen ons elke dag beschermen zoals deze man op de foto. Uiteraard wassen we onze handen super frequent en liefst met de juiste zachte en natuurlijke producten zoals de Skin Washes van RainPharma.Uiteraard dragen we een mondmasker, en uiteraard houden we ons aan de regels van de veiligheidsraad.

Toch vind ik dit niet voldoende en vind ik dat we zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen door een gezonde levensstijl te leven, niet enkel voor onszelf maar ook voor anderen. Want als je zelf gezond blijft, kan je ook niemand anders besmetten.

Ik vind het SUPER belangrijk om ons immuunsysteem te versterken door de juiste voeding, beweging en voedingssupplementen. Want enkel zo beschermen we ons optimaal. Ik wil echt niet ziek worden en ik wil niemand in gevaar brengen, en daarom neem ik zelf mijn verantwoordelijkheid om mijn immuunsysteem te boosten.

Ik deel graag met jou mijn 5 TOP tips.

1. Schrap suiker! 

Dat we van suiker dik worden weten we allemaal, dat suiker niet goed is voor onze algemene gezondheid weet je zeker en vast ook. Maar wat doet suiker nu juist voor ons immuunsysteem?

Ons immuunssyteem wordt helemaal niet vrolijk van suiker.

Ongeveer 70% tot 80% van ons immuunsysteem zit in onze darmen, het is dus SUPER belangrijk om onze darmen goed te verzorgen. Wanneer we suiker eten, in de vorm van witte geraffineerde suiker, in de vorm van snoep, in de vorm van koekjes, in de vorm van bereide gerechten of in de vorm van bereide vleeswaren groeien de slechte bacteriën in je darmen waardoor er minder plaats is in je darmen voor de goede bacteriën. Je immuunsysteem verzwakt hierdoor.

Let dus op met bereide gerechten, bereide vleeswaren en brood. Hier stoppen de fabrikanten helaas hopen suiker in omdat het ons nog meer zin doet krijgen in die specifieke producten. En zo kunnen zij meer verkopen. Ze maken je verslaafd. Let ook op met bereide gerechten die in een "groen" jasje gestoken worden, de verpakking of de tekst op de verpakking zegt niet altijd wat de ingrediënten zijn. We worden vaak misleid!

Frieten zijn vet en niet gezond, maar...... wist je dat er bij diepvriesfrieten suiker wordt toegevoegd? Bekijk zeker in de supermarkt de verpakking en de ingrediëntenlijst van alles wat je koopt. Zo heb ik net ontdekt dat bij gemalen kaas (emmenthal) aardappelzetmeel zit.
Zot he?!

2. Eet fruit en groenten!

Fruit en groenten zijn het allerbelangrijkste. Fruit en groenten zitten boordevol vezels die de goede bacteriën in je darmen laten groeien. Je darmen worden blij, je wordt energieker en (want daar gaan deze tips uiteindelijk over) je immuunsysteem krijgt een SUPER BOOST!

Eet per dag 1 tot 2 stukken fruit en minstens 10 soorten groenten. Verse kruiden, ui en look tellen ook mee.

Maak bijvoorbeeld een tomatensoep als lunch. Ik maak ze met verse tomaten, courgette, ui, verse basilicum, peper en zout. Dan hebben we al 4 groenten, zo gaat het snel. Ik doe bewust geen bouillonblokjes in mijn soep omdat er bijna altijd gist in verwerkt zit dat helemaal niet goed is voor je darmen en dus ook niet voor je immuunsysteem. Kan je echt niet zonder bouillon, probeer dan de gistvrije bouillon die je online kan bestellen bij www.pit-pit.com

3. Zorg dat je voldoende slaapt.

Wanneer je niet voldoende slaapt, verzwakt je immuunsysteem. Ga op tijd slapen en bouw een routine in. Lees een boek, neem een bad, luister naar rustgevende muziek. Kies iets wat voor jou ontspannend werkt. Geen blauw licht (televisie, telefoon, tablet) 1 uur voor het slapengaan.

We hebben 7 à 8 uur slaap nodig per nacht voor een optimaal immuunsysteem.

Ik hecht enorm veel belang aan mijn slaap. Ik heb in principe niet veel slaap nodig, ik kan blijven presteren zonder veel slaap en ik ben absoluut niet humeurig wanneer ik weinig slaap. Toch merk ik dat wanneer ik goed slaap, ik me zoveel beter voel, ik veel beter en gefocust kan werken en ook veel beter kan sporten. Eigenlijk heel erg logisch. En daarom blijf ik aan mijn slaaproutine werken.

Mijn slaaproutine ziet er zo uit:

Ik ga op tijd naar bed, ik lees nog wat, zet de RainPharma Diffuser aan met de RainPharma essentiële olie lavendel. Ik breng wat essentiële olie van Lavendel aan op mijn voetzolen. Lavendel maakt je rustig en laat je beter slapen. Kies wel voor een zuivere essentiële olie zoals die van RainPharma. Dan lees ik nog wat met wat rustgevende muziek. Ik neem ook elke avond mijn voedingssupplementen samen met Yoga van RainPharma. Yoga is een voedingssupplement dat me vaster laat slapen en wanneer ik toch wakker wordt om naar het toilet te gaan, ik sneller terug inslaap.


4. Beweeg minstens 30 minuten per dag.

Voor dag en dauw sta ik op om rustig een ochtendwandeling te maken of om te gaan lopen. Het is super rustig en dan ben ik er tenminste zeker van dat ik dat al gedaan heb. Of ik ga al langs Skin | Body Affair voor een E-Fit sessie. Wanneer ik het niet doe 's ochtends, ben ik er al bijna zeker van dat het er niet meer van zal komen. Er komt altijd iets onverwachts tussen en ik ben zo iemand dat mezelf niet altijd op de eerste plaats zet. Daarom 's ochtends kan er niets of niemand tussen komen. Door te bewegen, minstens een half uur per dag, boost je je immuunsysteem.

LET OP: wanneer je opeens de lat erg hoog legt voor jezelf en heel erg intensief begint te sporten, kan je je lichaam juist meer stress bezorgen. En dat is dan juist nefast voor je immuunsysteem. Bouw dus langzaam op met een minimum van 30 minuten per dag.

Boek hier een GRATIS proefsessie E-Fit.

5. Neem je voedingssupplementen.

Voedingssupplementen, is dat wel nodig want ik eet gezond. Mijn dokter zegt dat voedingssupplementen niet nodig zijn.

Dat hoor ik vaak van mensen in mijn omgeving. Uit studies is gebleken dat groenten en fruit tot 75% minder vitamines en mineralen bevatten dan pakweg 30 tot 40 jaar geleden. Er zitten dus niet voldoende vitaminen en mineralen in de groenten en fruit, de dag van vandaag. Of we zouden echt kilo's van elk soort fruit en groente moeten eten per dag. Dat is niet haalbaar. Daarom zijn voedingssupplementen echt een noodzaak geworden. De basis van onze voeding blijft een gevarieerde voeding met groenten en fruit, volle granen, aardappelen, weinig vlees of vis, peulvruchten en noten en zaden. Die gezonde voeding vul ik aan met onze supplementen van RainPharma. De voedingssupplementen van RainPharma zijn orthomoleculair en worden prima opgenomen door ons lichaam.

Wil je je immuunsysteem boosten dan kan dit voor minder dan €1 per dag.
De basis is Daily Boost (1 tablet 's ochtends) en Mighty Night (1 tablet 's avonds). Momenteel hebben we deze supplementen in Family Pack die een stuk voordeliger zijn.

OP = OP

Bestel je Daily Boost Family Pack hier.
Bestel je Mighty Night Family Pack hier.

Wil je nog meer op je weerstand werken dan adviseer ik je zeker ook de Super C Boost.
Die neem je, 1 capsule 's ochtends, 1 capsule 's middags en 1 capsule 's avonds.

Bestel je Super C Boost Family Pack hier.

OP = OP

Wil je nog meer uitleg over de RainPharma voedingssupplementen boek dan hier je GRATIS adviesgesprek. Dan kunnen we bekijken welke supplementen voor jou het meest geschikt zijn.

Liefs en ik hoop je geïnspireerd te hebben,
Fran

JE IMMUNSYSTEEM BOOSTEN IS NU BELANGRIJKER DAN OOIT. ONTDEK 5 TIPS. Meer items

Contact

Boek een afspraak

reserveer nu Contact
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x